tirsdag 6. mars 2007

Kaffepiken

På jobben har ergo-guttene en tradisjon.
Fredagskaffe.
Fredagskaffe fra Kaffepikene, med tilhørende vaffel fra kantina.
Kaffeklubben er bare for gutter. Eller rettere sagt; var bare for gutter.
Sist torsdag ymtet jeg nemlig frampå om at jeg gjerne ville være med og kjøpe kaffe på fredagene.
"Det er greit, men da må du kjøpe i morgen, og du må komme tidlig!", sa Bahman. "OK", sa jeg, og dro hjem, med store forventninger til fredagens opptaksprøve.

Tabbe 1:
På grunn av Petter Northug (spurt og stafettgull, red.anm) kommer jeg ørlitegrann senere på jobb enn jeg pleier. Den er godt over ni. Jeg regner med at guttene har kjøpt kaffe selv, og tenker mest på at der sparte jeg de kronene. Men klokka 11 kommer Bahman og snerrer: "Vi venter!!!".
Tabbe 2:
Jeg venter til etter lunsj med å ta opp bestilling. Da har de spist seg mette, drukket kantine-kaffe og stekt sine egne vafler. Noe av opplevelsen er å kunne nyte kaffebar-kaffe på fastende hjerte relativt tidlig på morgenen, sammen med en vaffel noen andre har stekt for deg.
Tabbe 3:
Jeg har på meg høye hæler. Det er en utfordring å bære med seg seks fulle pappkrus flere hundre meter med slikt fottøy.

Men det gikk!
Suksess 1:
Jeg klarte å huske hvem som skulle ha hva av stor dagens kaffe, cortado, medium dagens kaffe med varm melk, dobbel mocca uten krem og i det hele tatt.
Suksess 2:
Jeg tok med Løvbergs bonuskort slik at han fikk seks stempler (og straks en gratis kaffe).
Personlig seier:
Når jeg ser disse fornøyde smilene til Øystein, Tom og Stian, vet jeg at jeg har lykkes. Jeg er nå et verdig medlem av kaffeklubben!

(Tom hører egentlig ikke til kategorien ergo-gutt, men fikk kaffe likevel. Fordi han fortjener det, red.anm)

4 kommentarer:

Sylvisvas sa...

jeg vil også ha fredagsvafler! Men ikke kaffe. TE s`il vous plait. Tror du får ha gutteklubben for deg selv ;-)

Hilsen hun skumle damen med hvitt hår og grønt ansikt

Sylvisvas sa...

skulle liksom komme bilde av meg også - men det gjorde det ikke.

Hilsen nyfødt blogger

Elisabeth sa...

Men du er jo så glad i Tom! sikker på at du ikke vil være med likevel? Det er ingen som ser at det er te som skjuler seg under lokket. Take away kan holde på en hemmelighet der. (Men da må du love å få normal ansiktsfarge igjen)

Sylvisvas sa...

Hehe da har vi noe til felles snuppa ;-) Jeg kan ikke love noe ift ansiktsfarge - ikke på et par uker i jaffal.