onsdag 18. april 2007

Tippeligakonkurranse

Ja, Tippeligaen er jo en konkurranse i seg selv, lagene har oppkjøring i månedsvis, spiller fotball i nye månedsvis, og så er det avgjort. Hvem som vinner og hvem som rykker ned, det er like spennende fra år til år.

Nå er denne spenningen satt i system. Den tidligere omtalte skrittellerkonkurransen hadde ikke før blitt avsluttet, før en ny konkurranse var igang på jobben. Tippeligakonkurransen 2007.
247 stykker i og rundt bedriften min deltar, reglene er enkle - tipp plassering på alle lagene i årets tippeliga, og vinneren er den med færrest avvik fra plasseringen.
Med en innsats på 50 kroner pr. person ligger det svimlende 12 350 kroner i premiepotten, som denne ene vinneren rasker med seg. Siden jeg anser det som mer sannsynlig å vinne her enn i Lotto, er jeg en av disse 247.

Etter hver runde avgis det rapport fra de lokale administratorene (eller pappaguttene, som de kaller seg), ingen liten jobb. Vi får en oversikt over hvordan vi ligger an. Etter første runde var jeg nr. 194, etter andre runde hadde jeg klatret til 23. plass (dessverre ikke noe som heter "Ukens klatrer" her).
Selv om ingenting er avgjort før siste runde, er dette nesten mer spennende å følge med på enn serierunden selv.

Jeg heier forøvrig på Vålerenga og Start i år, selv om dette ikke direkte gjenspeiles i det jeg har tippet.

1 kommentar:

Sylvisvas sa...

En skal tippe for å vinne og da regner jeg med at du har satt Brann øverst. Godt jeg dermed kan tippe både med hjertet og hodet ;-)